Anunturi
Ajutoare de Încălzire 2024-2025
COMUNICAT
Compartimentul Asistenţă socială din cadrul primăriei comunei Periam informează cetățenii comunei Periam că, începând cu data de 21.10.2024, în conformitate cu prevederile Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificările și completările ulterioare, va derula activitatea de înregistrare a formularelor de cerere și declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței, aferent sezonului rece 2024 – 2025, precum și pentru acordarea suplimentelor de energie, astfel:
- La sediul primăriei comunei Periam, Compartimentul asistență socială, de luni până joi între orele 9,00 -13,00 și vineri între orele 9,00-12, 00.
La începutul sezonului rece noiembrie 2024 — martie 2025, termenul limită de depunere a cererilor şi declaraţiilor pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu energie termică furnizată în sistem centralizat, gaze naturale, energie electrică si combustibili solizi și/ sau petrolieri şi a stimulentului pentru energie este pâna la 20.11.2024.
După această dată se vor înregistra cereri pentru consumatorii care îndeplinesc condiţiile de acordare a ajutorului pe parcursul sezonului rece, iar stabilirea dreptului se va face după cum urmează:
DATA DEPUNERE | PERIOADA DE ACORDARE |
21.10.2024 – 20.11.2024 | 5 luni |
21.11.2024 – 20.12.2024 | 4 luni |
21.12.2024 – 20.01.2025 | 3 luni |
21.01.2025 – 20.02.2025 | 2 luni |
21.02.2025 – 20.03.2025 | 1 lună |
De asemenea, facem precizarea că pot beneficia de acest drept familiile care realizează venituri lunare nete pe membru de familie de până la 1386 lei, respectiv persoanele singure care realizează venituri nete lunare până la 2053 lei și care nu dețin bunurile cuprinse în Lista bunurilor care conduc la excluderea acordării ajutorului de încălzire și a suplimentului pentru energie.
Lista bunurilor care conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinței/suplimentului pentru energie:
- A.Bunuri imobile
- Clădiri, alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu, precum şi terenuri situate în intravilan cu suprafaţa de peste 1.200 mp în zona urbană şi 2.500 mp în zona rurală mp, în afara terenurilor de împrejmuire a locuinţei şi a curţii aferente
- Bunuri mobile
- Mai mult de un vehicul cu o vechime mai mare de 10 ani, cu drept de circulaţie pe drumurile publice
- Autovehicul cu drept de circulaţie pe drumurile publice cu o vechime mai mică de 10 ani, cu excepţia celor utilizate şi/sau adaptate pentru transportul persoanelor cu dizabilităţi
- Şalupe, bărci cu motor, iahturi sau alte tipuri de ambarcaţiuni, cu excepţia celor necesare pentru transport, în cazul persoanelor care locuiesc în aria Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării”.
NOTĂ:
În situația în care unul sau mai multe bunuri aflate în proprietatea persoanei singure/familiei beneficiare de venit minim de incluziune este dat în închiriere/arendă/concesiune, acest bun va fi luat în calcul pentru persoana/familia care îl are în închiriere/arendă/concesiune, iar pentru proprietarul de drept se va lua în calcul valoarea obtinuță în urma cedării dreptului de folosință a bunului.
Persoana sau familia care deține pe lângă locuința de domiciliu o cotă-parte dintr-o altă clădire/spațiu locativ/imobil poate beneficia de venit minim de incluziune indiferent de mărimea cotei, dacă prin această posesiune nu poate valorifica bunul resprctiv.
- Depozite bancare
- Cel puţin unul dintre membrii familiei deţine, în calitate de titular, unul sau mai multe depozite bancare, a căror sumă totală este mai mare de 3 ori faţă de valoarea câştigului salarial mediu brut prevăzut de Legea asigurărilor sociale de stat.
Deținerea unuia dintre bunurile menționate conduce la excluderea acordării ajutorului de încălzire și a suplimentului pentru energie.
NOTĂ: La stabilirea venitului net lunar al familiei sau, după caz, al persoanei singure se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară depunerii cererii, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurări sociale de stat, asigurări de şomaj, indemnizaţii, alocaţii şi ajutoare cu caracter permanent, indiferent de bugetul din care se suportă, obligaţii legale de întreţinere şi alte creanţe legale, cu excepţia următoarelor:
- sumele primite cu titlu de prestații sociale, în baza Legii nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- alocația de stat pentru copii acordată în baza Legii nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată, cu modificările ulterioare;
- sumele acordate ca burse sau alte forme de sprijin financiar destinate exclusiv pentru susținerea educației preșcolarilor, elevilor și studenților, prin programe ale Ministerului Educației, ale altor instituții publice și private, inclusiv organizații neguvernamentale;
- sumele primite din activitatea desfășurată ca zilier, în condițiile Legii nr.52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum şi cele obținute în calitate de prestator casnic în baza Legii nr.111/2022 privind reglementarea activității prestatorului casnic;
- sumele primite de persoanele apte de muncă din familie ca urmare a participării la programe de formare profesională organizate în condițiile legii, dacă acestea nu au titlu de venituri salariale;
- sumele primite ocazional din partea unor persoane fizice ori juridice, precum şi sumele cu titlu de ajutor de urgență primite de la bugetul de stat sau local;
- stimulentul educațional acordat potrivit prevederilor Legii nr.248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, republicată, sub formă de tichet social pentru stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor proveniți din familii defavorizate;
- sumele ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despăgubiri ori sprijin financiar pentru situații excepționale;
- ajutorul pentru încălzirea locuinței și suplimentul pentru energie acordate în baza Legii nr.226/2021, cu modificările ulterioare;
- indemnizația lunară de hrană acordată în baza Legii nr.584/2002 privind măsurile de prevenire a răspândirii maladiei SIDA în România şi de protecție a persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA, cu modificările şi completările ulterioare, şi indemnizația lunară de hrană prevăzută de Legea nr.302/2018 privind măsurile de control al tuberculozei;
- sumele primite cu titlu de sprijin, asigurate din bugetul de stat sau fonduri nerambursabile, acordate în baza legii sau în baza programelor operaționale aprobate.
În situația în care veniturile realizate de membrii familiei menționați în formularul de cerere sau de persoana singură sunt anuale sau periodice, pentru stabilirea venitului net lunar se calculează media lunară a acestora în raport cu perioada pentru care au fost acordate.
Toți solicitanții ajutorului pentru încălzirea locuinței, indiferent de tipul acestuia (energie termică în sistem centralizat, gaze natural, combustibili solizi și/ sau petrolieri, energie electric, este obligatoriu să depună, pe lângă formularul de cerere-declarație, următoarele acte doveditoare:
Acte doveditoare privind locuința pentru care se solicită ajutorul pentru încălzire
Dovada privind modalitatea în care solicitanții de ajutor de încălzire locuiesc la adresa menționată în formularul de cerere-declarație se face, după caz, cu unul din următoarele documente doveditoare (în copie):
- contract de vânzare-cumpărare sau extras de carte funciară;
- contract de vânzare-cumpărare cu clauză de întreținere sau cu drept de habitație/uzufruct;
- contract de închiriere (înregistrat la administrația financiară și valabil);
- certificat de moștenitor;
- contract de comodat;
- contract de concesiune;
- împuternicire notarială dată de proprietarul locuinței pentru membrii săi de familie care locuiesc în locuința sa.
Acte doveditoare privind componența familiei
Pentru fiecare din membrii familiei menționați în formularul de cerere se vor depune documente de identitate în termen de valabilitate pentru titular şi membrii incluși în cerere.
- cărţi de identitate, buletine de identitate, cărţi de identitate provizorii – este obligatoriu
ca toate persoanele menționate în formularul de cerere să aibă înscrisă în actele de
identitate adresa la care solicită ajutorul pentru încălzire (mutația sau viza de
reședință);
- permise de şedere temporară; permise de ședere pe termen lung, certificate de
înregistrare sau cărţi de rezidenţă ale tuturor persoanelor care au aceeaşi reşedinţă,
domiciliază la aceeași adresă, sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la
cheltuielile comune, după caz;
- certificate de naştere ale membrilor familiei care nu au împlinit vârsta de 14 ani;
- certificat de căsătorie;
- certificat de deces;
- hotărâre judecătorească de divorţ /act notarial; hotărârea judecătorească de
încredințare/de încuviințare a adopției/privind măsura plasamentului/plasamentului în
regim de urgență, după caz, – actul doveditor privind instituirea tutelei/curatelei, după
caz;
Acte doveditoare privind veniturile realizate de membrii familiei:
- adeverinţă eliberată de angajator cuprinzând salariul net din luna anterioară depunerii
cererii, (inclusiv tichete de masă, sau menţiunea că nu se primesc bonuri din partea
instituţiei, vouchere de vacanță sau alte bonusuri, după caz);
- cupon de pensie (orice tip de pensie); ATENȚIE! Referitor la dovada veniturilor din pensii este reprezentată de ultimul cupon de pensie emis înainte de recalcularea acestora, respectiv cel din luna AUGUST 2024!.
- cupon indemnizaţie lunară pentru persoanele cu handicap/ sau orice alte indemnizaţii acordate conform legii – din luna anterioară depunerii cererii;
- cupon indemnizație de somaj- din luna anterioară depunerii cererii;
- Cupon: indemnizație pentru creșterea copilului până la vîrsta de 2 sau 3 ani/stimulant de inserție/indemnizație pentru creșterea copilului cu handicap- din luna anterioară depunerii cererii;
- Contract de muncă pentru persoanele care realizează venituri din străinătate;
- certificat de atestare fiscală privind bunurile mobile sau imobile (Serviciul Impozite și Taxe Locale) al primariei din localitatea de domiciliu, privind clădirile, terenurile și mijloacele de transport aflate în proprietate, pentru fiecare persoană cuprinsă în cerere;
- adeverință de la Registrul Agricol al primăriei din localitatea de domiciliu privind terenurile sau animalele aflate în proprietatea persoanelor cuprinse în cerere;
- decizia de impunere din care să rezulte veniturile realizate din activităţi independente sau chirii;
- NEGAȚIE de la primăria de domiciliu, pentru cei care nu au domiciliul stabil în comuna Periam – din care să rezulte că nu s-a solicitat ajutor pentru încălzirea locuinței – original;
- Factura de gaz din luna anterioară depunerii cererii, necesară pentru datele de identificare ale furnizorului, codul de client, codul locului de consum;
- Factura de energie electrică din luna anterioară depunerii cererii, necesară pentru datele de identificare ale furnizorului, codul de client, codul locului de consum.
NOTĂ: Declararea unui număr mai mare de membri de familie sau a unor venituri mai mici decât cele reale, în scopul vădit de a obţine foloase materiale necuvenite, constituie infracţiune de fals, uz de fals sau înşelăciune, după caz, și se pedepseşte potrivit dispoziţiilor Codului Penal.
VĂ ATENTȚONĂM CĂ SE VERIFICĂ BAZELE DE DATE PRIVIND VENITURILE, BUNURILE DEȚINUTE PRECUM ȘI ORICE ALTE DETALII PRIVIND SITUAȚIA FINANCIARĂ!
Orice modificare intervenită în componența familiei și a veniturilor acesteia se comunică primarului, în termen de 5 zile de la data modificării, prin depunerea unei noi cereri-declarație pe propria răspundere.
Pentru mai multe informații privind acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei în perioada sezonului, puteţi contacta Compartimentul asistență socială din cadrul primăriei comunei Periam, telefon: 0256-375001- interior 16.
Formularul de cerere- declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzire se ridică de la sediul primăriei comunei Periam – Compartimentul asistență – socială, începând cu data de 21.10.2024, sau se poate descărca de pe site-ul primăriei comunei Periam : www.primariaperiam.ro
Anunț dezinsecție 15 Iunie !
În data de 15 Iunie începând cu orele 20:30, Primăria Comunei Periam va efectua o acțiune de dezinsecție pe cale terestră în comună, precum și în zona Periam Port, tratamentul făcându-se cu substanța SOLFAC TRIO EC140 NF.